Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 
02.12.2022

#1
[Image: 2022autumnPL.png]

Chciałbym by ten wpis nie był traktowany jako zmiany, ale jako coś zupełnie nowego, jako NTSW 4.0
Od miesięcy, a tak naprawdę od lat wkładaliśmy bardzo dużo pracy by dowieźć tą edycję, zmian jest tak dużo że wypisanie ich wszystkich mijałoby się z celem.

Nowy klient:
Od ponad 2 lat pracowano nad zupełnie nową odsłoną NTSW.
Stworzono zupełnie nowy, napisany od podstaw klient gry z mnóstwem nowości i usprawnień których nie sposób tu wymienić.
Klient to połączenie starych sprawdzonych i ulepszonych mechanik takich jak autocast czy multijutsu oraz nowych rozwiązań przemyślanych już na etapie projektowania, takich jak autoturn, zmiana klawisza funkcji czy szersze pole widzenia.
Z myślą o mnogości upodobań graczy znacząco rozszerzyliśmy konfigurowalne opcje tak, by każdy gracz mógł dostosować grę do swoich indywidualnych preferencji.
Ostatnie tygodnie spędziliśmy nad testami i dopracowaniem szczegółów tak by gra była jak najprzyjemniejsza i dostosowana do standardów dzisiejszego gracza.

Nowy balans:
Idąc dalej z hasłem "coś zupełnie nowego" nie mówimy tutaj o zmianie paru specjali u paru profesji.
Zmieniliśmy niemal wszystkie buffy i niemal wszystkie specjale każdej z profesji, co łącznie daje około 124 jutsu!
Wszystko zostało dokładnie rozplanowane, buffy dają teraz bonusy zgodnie z klasami postaci a specjale zostały podzielone na klasy.
Wyrównano również poziomy specjali tak by power spike każdej profesji był na podobnych etapach, i tak z chaosu który panował wyrównaliśmy wszystko do 50/170/260.
Poza samymi zmianami w balansie ilość godzin spędzonych nad specjalami pozwoliła nam również zmodernizować mechaniki które w wielu miejscach były dziurawe,
więc wszystkie dostepne specjale działają teraz poprawnie, każdy buff oraz debuff się ze sobą stackuje (oprócz rzucenia 2x tego samego jutsu na tę samą osobę),
każdy buff oraz debuff działa co do milisekundy oraz wszystkie statystyki są widoczne zarówno na ikonkach stanu jak i w statystykach postaci w Skills.
Zmieniono również działanie specjali "target" oraz "self/target". Każdy specjal tego typu ma obecnie 6sqm zasięgu (chyba że napisano inaczej) oraz można go użyć z paramem (np. Kotoamatsukami "Erexo).
Jeżeli jutsu zostanie użyte bez parametru, to w przypadku opcji "target" używane jest tylko i wyłącznie na targecie który nie jest sojusznikiem, a w przypadku opcji "self/target" na targecie jeżeli jest sojusznikiem, a jeżeli nie to na sobie.
Ufamy że zmiany te pozwolą na większą dynamikę pola walki i łatwe operowanie swoimi specjalami w zamierzony sposób.
Dodatkowo by uatrakcyjnić "wepy" i przywrócić użyteczność buffów/eq pod AS zwiększyliśmy limit tego skilla do 3.33 ataków na sekundę, czyli około 170 AS skill.
Raz jeszcze bardzo proszę by nie patrzeć na nowy układ jako "zmiany", gorąco zachęcam by spojrzeć na profesje jak na coś zupełnie nowego.
Doskonale zdaję sobie również sprawę, że mogą pojawić się głosy niezadowolenia, "ten jest słaby" lub "ten jest op" - to naturalne i w żadnej grze pvp nigdy nie można doprowadzić do stanu idealnego balansu,
na NTSW mamy obecnie 43 profesje, idealne zbalansowanie ich wszystkich jest absolutnie niemożliwe, ale czujemy że te zmiany znacząco poprawiają nieład w którym serwer się znajdował i na tym chcielibyśmy się skupić.

Zmiany w rozgrywce:
Zdawaliśmy sobie sprawę że NTSW od jakiegoś czasu nie współgra z oczekiwaniami współczesnych graczy, tkwiliśmy w metodach które przez lata stawały się coraz to bardziej przestarzałe i nieatrakcyjne, chcemy to zmienić.
Przede wszystkim dodano nowe misje oraz ułatwiono wykonanie już istniejących. Chcemy by droga do 150 poziomu była ciekawa, przyjemna oraz stosunkowo szybka. Chcemy uniknąć sytuacji w której niedzielny gracz męczy się i odpuszcza zanim w ogóle rozwinie skrzydła.
By jeszcze bardziej umilić drogę do tego pierwszego kamienia milowego, zmniejszyliśmy spadek expa oraz chronimy plecak postaci przed 150 poziomem która zginęła w PvE.
Zdajemy sobie również sprawę, że współczesny gracz nie ma już tyle czasu by katować serwer o topkę. Z tego też powodu zmniejszamy presję i zmieniamy dzienny przyrost staminy z 6h na 4h. Max stamina to dalej 24h więc nawet po paru dniach od startu można wejść i spokojnie dogonić topkę.
Mimo bardzo dużego zachęcania do stosowania warmode musimy się poddać - gracze ewidentnie mają wstręt do tej formy rywalizacji i wolą bić się "na sucho". Dobrze, robimy ukłon w tę stronę i zwiększamy limity fragów: dzienny 9->12, tygodniowy 30->60, miesięczny 60->240
Nasza poprzednia pilotażowa edycja z poziomami potworów zebrała mieszane uczucia, nie ma co ukrywać, głównie negatywne. By nieco bardziej uatrakcyjnić exp solo zwiększamy górną granicę monster level z 50% na 80%, oraz całkowicie ją zdejmujemy z potworów które mają powyżej 350 poziomu. To w połączeniu z nieco zredukowanym bonus expem w party który został już dodany na poprzedniej edycji sprawi, że opłacalność tych dwóch form zdobywania doświadczenia bardziej się wyrównało.
Problem z zbyt szybkim uciekaniem z levelem w okolicach poziomów 300-400 również nie był nam obcy, by zrobić krok w celu poprawy tych poziomów udało nam się poprawić obrażenia sag, głównie na wyższych poziomach. Obecnie sagi te mają siłę odpowiednią do tej która była zamierzona, Kaguye robi 500 lvl tank z średnim eq. Dodatkowym efektem tej poprawki jest to, że mechanika każdej sagi została zmieniona, miłego odkrywania starych-nowych sag.
By jeszcze bardziej ułatwić rozgrywkę i odciążyć graczy od wciskania kolejnego klawisza, całkowicie usuneliśmy jutsu "speed up" oraz "big speed up", oczywiście rekompensując tę stratę zwiększeniem bazowego movement speeda, obecna formuła sprawia że powyżej ~250 poziomu postać biega nieco szybciej niż poprzednio z big speed upem.

tl;dr
· Brand new client with lots and lots of new functionalities
· Completely new special jutsu balance
· New missions
· Reworked saga missions
· Reduced experience and bp loss after PvE death before 150 level
· Moved AS cap from 140 to ~170
· Increased monster level full experience gain from 150% to 180%
· Monsters with greater level than 350 have no experience cap
· Added more base speed and removed speed up jutsus
· Reduced daily stamina gain from 6h to 4h
· Increased frags limit
· A few map and spawn changes

Specials changes are already on the site, but if you wish to take a look at them all at once, you can go here
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)